Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN TOOLS4SIGN:
Artikel 1: Definities
Artikel 2: Identiteit leverancier
Artikel 3: Toepasselijkheid
Artikel 4: Prijzen en betaling
Artikel 5: Het aanbod
Artikel 6: Vervoer en verzendwijze
Artikel 7: Risico-overgang
Artikel 8: Eigendomsvoorbehoud
Artikel 9: Termijnen
Artikel 10: Geheimhoudingsplicht
Artikel 1: Definities
Leverancier: Tools4Sign
Klant: Iedere partij die een overeenkomst aangaat met leverancier
Dag: Kalenderdag
Product, goed of dienst: Product, goed of dienst. Ieder product of goed dat in de webshop van Tools4Sign wordt aangeboden en producten, goederen en diensten buiten de webshop waarover schriftelijk een overeenkomst tot stand komt.
Artikel 2: Identiteit leverancier
Bedrijfsnaam: Tools4Sign
Handelend onder de naam: Tools4Sign | MonkeyStrips.eu
Online activiteiten via o.a.: www.tools4sign.nl | www.monkeystrips.eu
Bezoek en postadres: Geert v/d Zwaagstrjitte 36
Postcode en woonplaats: 8401 BS Gorredijk
Inschrijfnummer Kamer van Koophandel te Leeuwarden:
E-mailadressen: info@tools4sig.nl | info@monkeystrips.eu
Telefoonnummers: +31(0) 85-064 58 33
Bereikbaarheid per telefoon / mail / voicemail:
Gemiddelde reactietijd tijdens kantooruren: Direct, wordt er niet opgenomen dan bellen we op een gelegen moment direct terug.
Gemiddelde reactietijd buiten kantooruren: Binnen 2 uren.
BTW-nummer:
NL 0031 80 665B49
Artikel 11: Samenwerkingsverplichtingen
Artikel 12: Aansprakelijkheid van leverancier
Artikel 13: Overmacht
Artikel 14: Overdracht van rechten en verplichtingen
Artikel 15: Klachtenregeling
Artikel 16: Toepasselijk recht en geschillen
Artikel 17: Deponering
Artikel 18: Retourneren
Artikel 19: Verkoop aan particulieren
Artikel 3: Toepasselijkheid
3.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst die gesloten wordt door leverancier en klant.
3.2 Aanvullingen en afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldend indien partijen dit schriftelijk zijn overeengekomen.
3.3 Indien het voorkomt dat een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig blijkt of wordt vernietigd, blijven de overige bepalingen van de algemene voorwaarden onverminderd van kracht.
Artikel 4: Prijzen en betaling
4.1 De door leverancier genoemde prijzen zijn altijd in euro’s en exclusief BTW. De klant dient betalingen in dezelfde munteenheid te voldoen.
4.2 Alle genoemde prijzen hebben een vrijblijvend karakter en zijn onder voorbehoud van typfouten.
4.3 Wanneer uit de overeenkomst tussen klant en leverancier naar voren komt dat de klant uit meerdere natuurlijke personen en/of rechtspersonen bestaat, is elk van die (rechts-)personen hoofdelijk aan te spreken tot nakoming van de overeenkomst.
4.4 Verschuldigde bedragen die betrekking hebben op de overeenkomst worden door klant betaald binnen de op de factuur gestelde betalingstermijn. Klant is niet gerechtigd tot opschorting van enige betaling en evenmin tot verrekening van verschuldigde bedragen.
4.5 Indien klant niet tijdig tot betaling overgaat is klant, zonder dat ingebrekestelling of aanmaning nodig is, wettelijke rente verschuldigd over het nog openstaande bedrag. Wanneer klant nalatig blijft in het nakomen van de overeenkomst is leverancier gerechtigd om de vordering uit handen te geven, in welk geval klant ook opdraait voor de bijkomende gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, waaronder eventuele berekeningen van externe deskundigen.
Artikel 5: Het aanbod
5.1 Van ieder aanbod wordt een precieze en duidelijk omschrijving gegeven door leverancier, zodat klant een duidelijk beeld krijgt van het product.
5.2 Leverancier kan gebruik maken van waarheidsgetrouwe afbeeldingen, om deze nauwkeurige omschrijving te ondersteunen. Vergissingen en (typ)fouten binden leverancier niet.
5.3 Ieder aanbod bevat voldoende informatie om klant te informeren over de bestaande rechten en plichten die de overeenkomst met zich meebrengt. Dit betreft onder andere:
- De totaalprijs
- Eventuele leveringskosten
- De wijze van betaling
Artikel 6: Vervoer en verzendwijze
6.1 Alle stoffelijke producten en goederen die onderdeel uitmaken van de overeenkomst worden door leverancier afgeleverd op een door klant gegeven locatie.
6.2 Transport van de stoffelijke producten en goederen zal geschieden op een door leverancier bepaalde wijze.
6.3 Stoffelijke producten en goederen zijn niet verzekerd, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen. De eventuele kosten hiervan komen voor de rekening van klant.
6.4 leverancier geeft op sommige artikels de informatie mee:
Vandaag besteld is de volgende werkdag in huis! Het kan voorvallen dat product niet voorradig is, of dat de bestelling met dag vertraging wordt verwerkt! Wilt u hier zekerheid over, laat een bericht achter in notitie veld of stuur een reply op de orderbevestiging.
6.5 Leverancier is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan tijdens of na de verzending van een product of goed.
6.6 Software kan digitaal of fysiek worden geleverd.
6.7 De verzendtijd kan afwijken van de informatie op de webshop.
Is uw bestelling urgent, doe dan altijd navraag.
Artikel 7: Risico-overgang
Het risico van verlies, diefstal, verduistering of beschadiging van zaken, producten, goederen, gegevens (waaronder inbegrepen: software, gebruikersnamen en wachtwoorden), documenten, programmatuur of databestanden gaat over op de klant, wanneer deze in de beschikkingsmacht van de klant zijn gebracht.
Artikel 8: Eigendomsvoorbehoud
De eigendom van de door leverancier geleverde producten, goederen en/of software gaat pas over op de klant, zodra alle verschuldigde bedragen door klant zijn voldaan.
Artikel 9: Termijnen
9.1 Leverancier spant zich er redelijkerwijs voor in, dat producten, goederen en/of software worden geleverd vóór het verstrijken van de leveringstermijn en probeert deze termijn zoveel mogelijk in acht te nemen.
9.2 De overeengekomen leverdata gelden als streefdata en hebben een indicatief karakter.
Artikel 10: Geheimhoudingsplicht
Klant en leverancier dragen er beiden zorg voor dat alle gegevens die van gevoelige en/of vertrouwelijk aard kunnen zijn, geheim blijven. Dit verbod geldt niet voor leverancier, wanneer het verstrekken van deze gevoelige en/of vertrouwelijke gegevens aan een derde noodzakelijk is op last van een rechterlijke uitspraak of de wet dit voorschrijft.
Artikel 11: Samenwerkingsverplichtingen
11.1 Partijen erkennen dat een juiste en tijdige onderlinge samenwerking nodig is om tot een goede uitvoering van de overeenkomst te komen.
11.2 Klant heeft een onderzoeksverplichting met betrekking tot in tekeningen, afbeeldingen, catalogi, websites, offertes, reclamemateriaal, normalisatiebladen, e.d. opgenomen (prijs)informatie. Klant neemt contact op met leverancier wanneer er eventueel (typ)fouten in een van eerder genoemde voorbeelden staan. Bij dergelijke (typ)fouten is er geen sprake van een geldig aanbod en zijn de gegevens voor leverancier niet bindend.
11.3 De verantwoordelijkheid voor het beheer, de controle van de instellingen en het gebruik van de door leverancier geleverde producten, goederen en/of software ligt bij klant. Hieronder valt ook het instrueren aan en gebruik van de producten, goederen en/of software door personeel en ondergeschikten.
11.4 Met betrekking tot software zorgt klant voor een geschikte digitale omgeving waarin deze software kan draaien. Eventuele tekortkomingen op dit gebied zijn leverancier niet aan te rekenen.
Artikel 12: Aansprakelijkheid van leverancier
12.1 De maximale aansprakelijkheid van leverancier wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst, of welke rechtsgrond dan ook, is beperkt tot vergoeding van de totaalprijs van de factuur of het betreffende product, exclusief BTW.
12.2 Klant vrijwaart leverancier voor alle aanspraken van derden wegens productaansprakelijkheid als gevolg van een gebrek in een product of systeem dat door de klant aan een derde is geleverd en dat mede bestond uit door leverancier geleverde apparatuur, programmatuur of andere materialen.
Artikel 13: Overmacht
13.1 Leverancier en klant zijn niet gehouden aan het nakomen van enige verplichting in het geval van overmacht. Onder overmacht wordt onder meer verstaan:
- Overmacht van toeleveranciers van leverancier
- Maatregelen genomen door de overheid
- Elektriciteitsstoring
- Storing van internet, datanetwerk- of telecommunicatiefaciliteiten
- Oorlog
- Algemene vervoersproblemen
13.2 Wanneer een overmachtssituatie zich langer voordoet dan zestig dagen, heeft iedere partij het recht om de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. Voor zover verbintenissen zijn uitgevoerd worden deze evenredig vergoed.
Artikel 14: Overdracht van rechten en verplichtingen
14.1 Klant zal de rechten en verplichtingen die hij op grond van de overeenkomst heeft nooit aan een derde verkopen, overdragen of verpanden.
14.2 Leverancier is gerechtigd zijn aanspraak op betaling van vergoedingen aan een derde te verkopen, over te dragen of te verpanden.
Artikel 15: Klachtenregeling
15.1 Klachten die voortvloeien uit een overeenkomst tussen klant en leverancier dienen bij laatstgenoemde te worden gemeld binnen een redelijke termijn en met een duidelijke omschrijving van de klacht.
15.2 De klant meldt een klacht direct nadat eventuele gebreken aan een product zijn geconstateerd.
15.3 Binnen zeven (7) dagen worden door leverancier ontvangen klachten in behandeling genomen, tellende vanaf de datum van ontvangst van de klacht. Wanneer leverancier meer tijd nodig heeft voor het behandelen van de klacht wordt klant hiervan op de hoogte gebracht binnen de gestelde termijn van zeven (7) da6en.
16.4 Klant dient iedere klacht en ieder probleem eerst te melden bij leverancier, zodat er samen naar een oplossing kan worden gezocht, alvorens een derde partij in te schakelen om tot een oplossing te komen.
Artikel 16: Toepasselijk recht en geschillen
16.1 De verbintenissen tussen gebruiker en de wederpartij als bedoeld in artikel 1 zijn bij uitsluiting
onderworpen aan Nederlands Recht.
16.2 Toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag 1980 is uitgesloten.
16.3 Geschillen welke ontstaan naar aanleiding van de tussen partijen gesloten overeenkomst worden, nadat pogingen tussen partijen om het probleem zelf op te lossen niet zijn geslaagd, voorgelegd aan de bevoegde rechter te Leeuwarden.
Artikel 17: Deponering
Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en Fabrieken te
Leeuwarden en kunnen als algemene voorwaarden worden aangehaald.
Artikel 18: Retourneren
18.1 Voor het retour sturen van producten dient in alle gevallen een RMA nummer aangevraagd te worden. Retourzendingen zonder RMA nummer worden geweigerd.
18.2 Het retouren van producten dient te gebeuren binnen 14 dagen, via AANGETEKENDE post en op kosten van de klant.
18.3 Bij producten die niet meer in de originele verpakking zitten beslist de leverancier of het product voor retourneren in aanmerking komt.
18.4 Door de leverancier gemaakte restock-kosten (minimaal € 25,-) kunnen in rekening worden gebracht bij een retourzending van een product.
18.5 Producten die voor de klant op maat zijn gemaakt komen niet in aanmerking voor een retourzending.
18.6 Digitaal verstrekte softwarelicenties komen niet in aanmerking voor een retourzending.
18.7 Fysiek verstrekte softwarelicenties komen niet in aanmerking voor een retourzending wanneer de verzegeling van de software is verbroken.
Artikel 19: Verkoop aan particulieren
19.1 Leverancier levert uitsluiten aan bedrijven. Indien u als particulier toch een bestelling wilt plaatsen kan dit alleen als u afziet van rechten die consumenten hebben bij het online aankopen van artikelen.
Terug