Archieven: Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

SketchUp voor iPad

Ik heb een actieve SketchUp Subscription. Hoe krijg ik toegang tot SketchUp for iPad?

Download vervolgens de SketchUp for iPad app in de App Store en login met de Trimble ID die bij uw SketchUp Subscription hoort.

Ik heb geen SketchUp Subscription. Kan ik SketchUp for iPad dan wel proberen?
Zeker! U kunt SketchUp for iPad – en al het andere binnen de SketchUp Studio Trial Bundle –  via ons 30 dagen gratis uitproberen

    Download vervolgens de app in de App Store
    en log in met het account dat u bij uw demo-aanvraag heeft aangemaakt.

    Wat zijn de hardware en iOS vereisten voor SketchUp for iPad?
    De SketchUp for iPad app kan worden geïnstalleerd op een groot aantal iPad Pro-, iPad-, iPad Air- en iPad Mini-modellen en vereist ten minste iOS 15.

    Om prestatieredenen raden wij aan (vooral als u met grote, veeleisende bestanden werkt) de krachtigste iPad te gebruiken die er is: iPad Pro M1.

    De applicatie-ervaring is gebaseerd op het gebruik van een Apple Pencil van de tweede generatie.
    Gebruikers kunnen echter ook een Apple Pencil van de eerste generatie gebruiken of andere stylus-randapparatuur van andere fabrikanten die door iPadOS wordt ondersteund. De app biedt ook ondersteuning voor Magic Keyboard & Trackpad, Bluetooth, muizen met drie knoppen en scroll-wielen. Gebruikers die geen randapparatuur hebben, kunnen op hun iPad in 3D werken met multi-touchinteractie.

    Let op: Er is geen Android versie van SketchUp beschikbaar en iOS 14 en eerder worden niet ondersteund!

      Hoe kan ik SketchUp for iPad aanschaffen?

      SketchUp for iPad is automatisch beschikbaar in alle betaalde subscription van SketchUp Go, SketchUp Pro en SketchUp Studio en educatieve Subscriptions.
      kunt de licentie bij ons kopen, bezoek de webshop of bericht ons per mail/telefoon of chat.

        Maatvoering in SketchUp Pro

        Maatvoering in SketchUp Pro?
        Ja deze mogelijkheid is er binnen SketchUp, gebruik daarvoor het programma LayOut dat met SketchUp mee geïnstalleerd wordt.
        U kunt dit de ‘paperspace’ van SketchUp kunnen noemen, hoe toe te passen?

        Bekijk de filmpjes op Youtube en ga aan de slag! (Zoek op: maatvoering SketchUp Pro)

        Worden (oude) gegevens/instellingen van Trimble-ID overgezet naar nieuw abonnement?

        In principe worden projecten gekoppeld aan een Trimble ID, dus email adres. Als de aanschaf op dat email adres wordt gedaan hoef je niets te doen.
        Als de aanschaf wordt gedaan met een ander emailadres kunt u het project delen vanuit het eerste email adres, of eerst alle bestanden downloaden in connect.trimble.com 

        Sowieso is het verstandig u de data op twee of meer plekken te hebben. Eentje in de cloud en ook een lokale versie. Dan kunt u er altijd bij, zeg maar.

        Voorbeeld, oude Trimble/huidige trimble: info@tools4sign.nl
        U neemt een jaarabonnement dan bestelling op uw huidige mailadres: info@tools4sign.nl (Dan geld bovenstaande uitleg)

         

        Plotter instellingen, begin en eindpunt

        Wens:
        Als de snijopdracht klaar is, gaat de rol weer automatisch terug naar het begin van de rol zodat wij handmatig moeten afsnijden.
        Ik wil graag dat de rol stopt zodra hij klaar is met snijden zodat we via de plotter meteen kunnen snijden.

        Oplossing: 
        De klant kan dit aanvinken in het EasySIGN programma, apparaat instellingen > plotinstellingen > Bij plotopties

        SketchUp Pro Classic Sunset Conversie Promo

        Na 4 november 2020 is het niet meer mogelijk om een Classic licentie SketchUp Pro aan te schaffen. Ook stopt dan de verkoop van Classic Maintenance voor Classic SketchUp Pro licenties. Wel kunt u na 4 november 2020 SketchUp Pro Subscriptions (1-jarig) afsluiten.

        Classic SketchUp Pro gebruikers met licenties niet ouder dan SketchUp Pro 2013 komen in aanmerking voor een Conversie Promo naar een SketchUp Pro Subscription. Bericht ons om een persoonlijke conversieprijs te onvangen! Wacht niet te lang om er zeker van te zijn dat u gebruik kunt maken van de SketchUp Conversie Promo!

        Ik heb SketchUp Pro / Studio gekocht maar heb nog steeds een Trial

        Waarschijnlijk bent u in SketchUp Pro ingelogd met een ander e-mailadres (Trimble ID) dan waarop u uw Subscription gekocht heeft.

        Log in met hetzelfde e-mailadres. Vraag eventueel uw reseller naar het juiste e-mailadres. Aan dit e-mailadres moet wel een Trimble ID gekoppeld zijn.

        Controleer als volgt of uw e-mailadres al gekoppeld is aan een Trimble ID:​

        1. Ga naar https://www.sketchup.com;
        2. Klik rechtsboven op Sign In;
        3. Vul het e-mailadres dat u wilt controleren en klik op Next.

        Er kunnen nu drie dingen gebeuren:

        1. Er wordt om het wachtwoord gevraagd: het Trimble ID bestaat, is actief en u kunt hiermee inloggen in SketchUp Pro.
        2. Er staat dat het account nearly ready is: Klik op de link om de activatiemail nog eens te versturen. Controleer uw e-mail (ook de map ongewenste reclame) en bevestig uw account.
          U kunt hiermee nu inloggen in SketchUp Pro.
        3. Er wordt om een Naam en Wachtwoord voor het Trimble ID gevraagd. Er bestaat dan nog geen Trimble ID, volg de stappen deze aan te maken. Daarna kunt u hiermee inloggen in SketchUp Pro.

        Kan ik twee versies V-Ray naast elkaar gebruiken?

        Nee, als een eerdere installatie wordt aangetroffen dan wordt deze eerst verwijderd.

        Bij een V-Ray upgrade houdt u wel tijdelijk uw oude licentie, zodat u eventueel de oude versie van V-Ray weer terug kunt installeren.